~ a K u N a M a ~

.:: Apa la yang aku merepek kat sini ::.

Tuesday, April 03, 2007

Insurans - perlu ke?

Minggu lepas, aku ter'ikut' member opis ni gi layan sessi insuran ngan wakil agent dari one of this insurance company la. Bila dah dengar dengar tu.. (maklum la.. aku ni kan jenis yg mudah kene persuade.. ekekekeke) terasa cam minat la pulak... bukan pasal buta buta nak masuk ikut orang or sebab agent tu pandai manipulate facts and figures ke yg buat mata aku nampak RM je.. (hik hik hik)..

Memula tu aku tanye pasal Insurans Pendidikan plus Saving utk anak aku.. pastu rupanye ade lak insurance ala ala kwsp..namanye retirement plan + saving la... aku pikir pikir... sedalam dalamnye... umur pun dah masuk 30.. saving tetap dalam bank pun takde byk mana... asik di korek ade la... hampeh la jugak rupanye aku ni.. patut la bapak aku dok membebel je pasal duit saving la.. sok tua anak anak dah besar nak pakai duit la.. tergerak la hati aku nak involved.. ye la kan... bukan nye ilang pun duitnye... lebey kurang cam simpan dalam bank gak la... cuma yang ini ada la fix return nye plus apa mende ntah lagi yang aku fail nak paham... hak hak hak...

Pastu yang buat aku jadi minat tu.. agent tu mmg la permanent buat mende alah ni... sebab aku ade eksperen ngan part time agent.. bukan aku la.. laki aku... last last agent dah stop buat.. dia takde org jaga.. last last fed up stop gitu je.. membazir.. sib baik blom lama... Okay tu satu la alasan nye.. then agent tu takde la nak push aku sgt soh amik medical ngan life insurans... dia mmg fokus pada apa yang aku minat je la... ye la sebab kalau medical + life tu aku rasa cam dah redundant la plak.. company mmg dah ade.... cuma sok lusa la kalau dah berenti ke.. dia kata mende tu sume bole tambah kemudian.. kalau tak nak pun takpe... mmg paper work nye byk la.. tapi tu sume keje dia la as agent.... aku takyah risau...

So okay le... maybe org lain dah lama buat mende mende ni... aku je baru nak ter pikior... sellowww betul... pc budak developer aku pun tak slow cam aku nye pikir... ekekekekeke...

Tu je la...

2 Comments:

Blogger Norliana Abdul Rahman said...

haaa...baru nak update blog nih... kan bagus.. byk sket bahan bacaan aku..heheh

3:00 PM  
Blogger Izan said...

hak hak hak... kerana ko konot... jadik semangat balik aku...

3:02 PM  

Post a Comment

<< Home